Holidays

Pamiętacie jak wpisując datę obok napisu "Lekcja" odliczaliście dni do wakacji? Pamiętacie to uczucie wolności kiedy zdejmowaliście białą bluzkę po oficjalnej gali na zakończenie roku szkolnego? Pamiętam tę radość! 

A później, kiedy ostatni egzamin na studiach był już zaliczony,  a Wy nie musieliście jeszcze pracować i mieliście przed sobą trzy miesiące na wielkie podróże i niezapomniane przygody? Pamiętam tę radość!


A to odliczanie do urlopu??? Te wyczekiwanie na dwa tygodnie wolności? I te układanie planów, zamiarów, rzeczy do zrobienia? Lub przeciwnie- nie robienia niczego? Jeszcze pamiętam tę radość :) 

Ale cofnijcie się do czasów, kiedy jeszcze nie było szkoły, studiów, pracy. Do czasów kiedy lato było Wasze, a ogród babci codziennie odkrywał przed Wami nowe tajemnice.  Ja i moje rodzeństwo mieliśmy szczęście wychowywać się na wsi. Mieszkać w małym, ale zawsze ciepłym i pachnącym ciastem domku z ogrodem. W domu gdzie Mama i Babcia  krzątały się po kuchni, przygotowując przysmaki: gdzie buty musiały stać równo w korytarzu, gdzie zawsze ktoś był.

 Kiedy tylko rozpoczynała się wiosna drzwi w domu były ciągle otwarte. Śniadanie, obiad i kolację Mama serwowała na dworze. W ogóle życie toczyło się na dworze. Do domu  wracaliśmy chyba tylko na noc. Czasem udało nam się uprosić rodziców o spanie  w namiocie. Oczywiście w ogrodzie!
O ogród zawsze dbała babcia. Kolorowe kwiaty wyglądały z każdego zakamarka, wisiały w donicach, zdobiły okna, trawa zawsze skoszona, równo przycięty żywopłot i odmalowane ogrodzenie. Ogród to życie Babci. 

Dziś, dwadzieścia lat później mieszkam w mieście, do którego tak mnie ciągnęło kiedy byłam dzieckiem. Dziś, co weekend  pakuję torby i jadę do Babci. Dziś, kiedy jestem dorosła ciągnie mnie na wieś. Dziś, moje dzieci, dzięki Babci, która nadal krząta się po domu, albo biega po ogrodzie z konewką  bawią się w magicznym ogrodzie. A dzięki nim ja przypominam sobie te cudowne czasy!

Zobaczcie ile rzeczy można robić w ogrodzie! Całą, szaloną, babską ekipą życzymy Wam takich weekendów i tyle uśmiechów! Girls rules!!!!!!








 









 


























Komentarze

Popularne posty